Geen uitdaging is te groot voor Sinior Hypotheek & Financieel Advies

We interviewen Ninorta Demir, eigenaar van Sinior Hypotheek & Financieel Advies in Hengelo. Sinds 2018 kunnen klanten hier terecht voor hypotheken, pensioenzaken, vastgoed vraagstukken en advies voor het opzetten en financieren van een eigen onderneming.

De ommezwaai van werken achter de balie naar een eigen bureau

Ninorta heeft 17 jaar in verschillende functies bij de Rabobank gewerkt. Van baliemedewerker tot manager, maar uiteindelijk vond zij het adviseren van klanten als financieel adviseur het allermooist.

Ninorta: “Bij de Rabobank heb ik een ontzettend mooie tijd gehad. Maar de financiële wereld was zo veranderd dat ik wat anders wilde doen. Bij de bank was ik alleen maar met interne zaken bezig en miste ik het contact met klanten.

Na 17 jaar nam ze afscheid van de Rabobank en heeft ze vier jaar bij een gemeentelijke instelling gewerkt. Hier had ze dagelijks contact met mensen. Deze hielp ze om vanuit een uitkeringssituatie een eigen bedrijf op te starten.

Ondanks dat het een uitdaging was haalde ze hier onvoldoende voldoening uit en werd ze continu aangetrokken door de financiële wereld. Voor Ninorta was het klantcontact en het geven van financieel advies het leukste om te doen.

Ninorta: “10 jaar geleden dacht ik er al aan om voor mezelf te beginnen. Ik wist toen nog niet goed met wat. Bovendien zag ik allerlei risico’s en drempels om zelfstandig iets op te starten.

“Het feit dat alles onder het juiste dossier gekoppeld wordt, is ontzettend mooi. Daar had ik vooraf niet over durven dromen.”

Ninorta Demir

Eigenaar, Sinior Hypotheek & Financieel Advies

Advies sinior

Ninorta in gesprek met de klant op haar eigen kantoor

Het ontstaan van Sinior Hypotheek & Financieel advies

Na een lunch met een oud-collega van de Rabobank viel het kwartje. De oud-collega vertelde dat er binnenkort een bijeenkomst was voor intermediairs. Ze beschreef het als een ‘reünie met oude collega’s’, die allemaal voor zichzelf begonnen waren.

Dit was voor Ninorta de trigger om haar eigen advieskantoor te beginnen. Eenmaal thuis heeft ze direct de lesstof aangeschaft en is ze weer gaan studeren. Binnen een half jaar had ze alles behaald en kon ze haar vergunning bij AFM aanvragen. Opeens waren er geen risico’s en drempels meer: Sinior Hypotheek & Financieel Advies was geboren.

Hypotheken als core-business

Nu zijn we vier jaar verder en staat er een gevestigde naam in de regio Twente. Sinior is actief op meerdere vlakken, maar de focus ligt op het geven van hypotheekadvies. Hier stapte ze op het juiste moment bij in.

Ninorta “Mijn hart ligt bij het geven van financieel advies, maar daar was op dat moment weinig mee te verdienen. Met nul netwerk en kennis uit de boeken ben ik begonnen en daar heb ik nooit spijt van gehad!

Het ondersteunen van klanten tijdens de aankoop

Al vrij snel na het ontstaan van Sinior Hypotheek & Financieel advies kreeg Ninorta de vraag om klanten te ondersteunen tijdens de aankoop van een woning. De huizenmarkt was hectisch waardoor haar klanten steeds naast het net viste. Om klanten een betere service te bieden, heeft Ninorta een opleiding gevolgd en is ze begonnen met het aanbieden van aankoopbegeleiding. Inmiddels maken 80% van haar klanten hier gebruik van.

Ninorta “Het aanbieden van aankoopbegeleiding is achteraf een hele goede zet geweest voor mijn business. Het voegt écht iets toe voor mijn klanten. Waar mijn klanten voorheen de gewenste woning niet kregen, staan zij nu veel sterker. Zo help ik klanten met de aankoop én financieel advies.

Naast een voordeel voor haar klanten is dit ook een mooie manier om haar eigen netwerk uit te breiden. Via aankoopbegeleiding kwam Ninorta in contact met regionale makelaars. In het begin was ze bang dat deze haar meer als een concurrent zouden zien, maar dat is gelukkig niet het geval. Voor de makelaars biedt het namelijk meer zekerheid dat de hypotheek rondkomt.

Sinior gesprek met klant

Het doel is om klanten altijd een betere service te bieden

Zakelijke financieringen en haar eerste stappen in vastgoed

Ninorta: ”Met de verwachting voor de hypotheekmarkt zie ik dat ik mijn dienstverlening moet verbreden. Daarnaast ben ik een onrustig type. Wanneer ik na een jaar of vier het kunstje kan, wil ik weer wat nieuws proberen. Het mooie van zelfstandig zijn, is dat ik zelf kan beslissen wat ik ga doen.

Ninorta is daarom begonnen met een opleiding om ook voor zakelijke financieringen te kunnen bemiddelen.

Klanten vinden het fijn om het gehele traject bij Sinior Hypotheek & Financieel Advies te volgen. Zo is een groot gedeelte van haar particulieren hypothekenbestand zelf ondernemer. De stap van privé naar zakelijke financieringen is dan gemakkelijk te maken. Ook op het gebied van vastgoed. Zo heeft ze de laatste tijd veel klanten die een tweede woning hebben aangeschaft. Hierbij helpt ze met verhuurhypotheken.

“Ik merk dat niet veel hypotheekadviseurs in mijn omgeving zich bezighouden met verhuurhypotheken. Daarom is dit een mooie kans om hier wat mee te doen. Het is goed voor Sinior om meer spreiding aan te brengen en ik vind het ook superleuk om te doen.”

Dat laatste is voor Ninorta het belangrijkst. Ze heeft zich voorgenomen om enkel dingen te doen die ze leuk vindt. Zo doet ze zelf niets met verzekeringen. Hiervoor heeft ze een samenwerking met een verzekeringsadviseur die zijn kantoor in hetzelfde pand heeft. Daardoor kan ze zich volledig blijven richten op financieringsvraagstukken en aankoopbegeleiding voor particulieren en ondernemers. Een mooi voorbeeld van de samenwerking tussen ondernemers in hetzelfde pand.

Klanten zijn welkom op haar kantoor in Hengelo

In dit verzamelgebouw heeft Ninorta voorheen ook gewerkt bij de gemeentelijke instelling. Maar nu heeft ze een eigen kantoor. Daarnaast bezoekt ze klanten ook wel eens bij hen thuis.

Ninorta: “In ons pand zit de gemeentelijke instelling waar ik voorheen heb gewerkt. Ik ken dus iedereen. Zo is er een administratiekantoor en een verzekeringsadviseur. Iedereen helpt elkaar en het is professioneler dan vanuit huis werken.”

pand sinior

Het pand van Sinior Hypotheek & Financieel advies

Altijd in contact met de klant

Naast contact tijdens bezoeken blijft Sinior ook via social media in contact met (potentiële) klanten. Met relevante berichten worden volgers op zowel LinkedIn als Facebook op de hoogte gehouden. Eerst deed ze dit zelf, maar tegenwoordig besteed ze dit uit.

Ninorta: “Social media is niet mijn ding. In het begin deed ik het wel zelf maar een bericht kostte mij veel tijd. Dus sinds een jaar besteed ik het uit en daardoor is het een stuk actiever.

En met resultaat! Naast veel positieve reacties heeft ze inmiddels meer dan 300 volgers op Facebook en een groot netwerk op LinkedIn.

Naast social media is Ninorta ook actief met het verzamelen van reviews. Zo scoort Sinior het maximale aantal van 10 punten op advieskeuze. Na ieder laatste gesprek stuurt Ninorta een bericht met de vraag of de klant een review wil achterlaten. Vaak gebeurt dit maar vaak ook niet. Dit komt omdat een gedeelte van de klantengroep moeizaam Nederlands spreekt.

Ninorta Sinior

Ninorta adviseert klanten altijd met een lach

De ontdekking van de software

Wat nog meer stabiliteit geeft aan haar dagelijkse werkzaamheden, is de software van Faster Forward. Sinds begin 2022 maakt Ninorta gebruik van het pakket. Nadat ze een tijdje met verschillende systemen werkte, had ze de behoefte aan één centraal systeem.

Ninorta: “Op aanraden van een oud-collega heb ik verschillende software aangeschaft. Ik wist toen niet wat ik nodig had. In het begin werkte dit prima, maar na mate mijn portefeuille groeide had ik de behoefte aan één overzichtelijk systeem.

Ze had meer behoefte aan een gestroomlijnd proces, bijhouden van de zorgplicht en het centraal vastleggen van alle gegevens. Eenmaal op de Hypovak kwam Ninorta in aanraking met software die hiervoor zorgde. Zo kwam Faster Forward op haar pad. Na contact met Dimitri Duine heeft ze een persoonlijke demonstratie gehad. Tot slot vergeleek ze zorgvuldig verschillende systemen en koos ze voor Faster Forward.

Ninorta “Hoe verder ik in het proces kwam, hoe enthousiaster ik werd. Alle aanvragen en registraties lopen goed en de software helpt met het verlichten van de dagelijkse werkzaamheden. Dit is belangrijk wanneer je je focust op verschillende vlakken.

Meer overzicht in klantdossiers

Over het aanleren van de software is Ninorta heel tevreden. Na een training van Jac en Jeroen en verschillende contactmomenten heeft ze de software snel eigen gemaakt. Inmiddels werkt ze al een langere tijd met het systeem en ondervind ze alle voordelen.

Ninorta: “Voor de begeleiding vanuit Faster Forward heb ik alleen maar complimenten. Als ik ergens meezit dan staat de supportafdeling direct voor me klaar. Hierin zijn al mijn verwachtingen overtroffen.

Nu ze met de software werkt, staan e-mails direct in het juiste dossier. Daarnaast is er een duidelijk overzicht van alle offertes en zijn andere softwareprogramma’s gekoppeld. Zo worden dagelijks klantgegevens naar Adviesbox gestuurd en is ze zich aan het oriënteren in andere koppelingen om nog efficiënter te werken.

Ninorta: “Het feit dat alles onder het juiste dossier gekoppeld wordt, is ontzettend mooi. Daar had ik vooraf niet over durven dromen. De software is geschikt voor alle financiële producten en diensten, waardoor ik al mijn werkzaamheden erin kwijt kan.

Voordelen van de software

Alles in één systeem

Goede begeleiding

Verbonden met adviespakket

h

Klantgegevens overal bij de hand

Automatische workflows

Blik op de toekomst

Als we Ninorta vragen of ze in de toekomst wil uitbreiden, geeft ze aan dat ze bewust een klein kantoor wil blijven. Hierbij staat persoonlijke aandacht centraal. Zo is het belangrijk om dichtbij en bereikbaar voor klanten te zijn. Wél zou ze nog een zzp’er willen aannemen om het werk te verdelen.

Ninorta: “Graag wil ik nog een zzp’er aannemen die mijn particuliere klanten kan overnemen. Zo kan ik mij volledig focussen op de zakelijke markt.

Naast een zzp’er denkt Ninorta ook aan een binnendienst. Zo kan ze zich eindelijk richten op haar ambitie, namelijk de zakelijk financieringen. Wél is het hierbij belangrijk dat ze geen manager wordt maar adviseur blijft.

Ninorta ziet meer stabiliteit en potentie in de zakelijke markt. Vandaar dat ze zich daar meer in wil verdiepen. Daarnaast vindt zij het erg leuk om weer iets nieuws op te bouwen.

Ninorta: “Ik leef in het nu en kijk hooguit 2 á 3 jaar vooruit. Wat er daarna gebeurt stippelt ik dan weer uit.

Benieuwd naar de mogelijkheden van de software van Faster Forward voor uw kantoor?

Sinior informatie

Flyer om klanten te informeren over wijzigingen in de markt

Marco Kok

Met de software van Faster Forward kunnen we de klantreis vanaf het eerste contact vastleggen. Bij het merendeel van de systemen begint de administratie pas wanneer er een product is gesloten. Dan mis je dus het voortraject, en dat willen we juist óók vastleggen.

Marco Kok
KOK Advies

Marco Spijker

“De software van Faster Forward is het eerste wat we opstarten in de ochtend, het laatste wat we ’s avonds afsluiten. We hebben alleen een internetverbinding heb je nodig om overal in te loggen. Zo hebben we direct alle gegevens bij de hand en blijven we efficiënt samenwerken met collega’s.

Marco Spijker
De Bruijn Adviesgroep

Ruud Meijer

“Mede dankzij deze software zijn we efficiënter gaan werken waardoor we minder tijd kwijt zijn aan administratie en meer tijd over hebben voor onze klanten.”

Ruud Meijer
Hans Meijer Advies

Jorrit aan het Rot

“De software van Faster Forward gaat continu mee met nieuwe ontwikkelingen, waardoor ook wij vooruit blijven gaan.”

Jorrit aan het Rot
Vlot advies