Onbezorgd wonen en werken met Baar advies
We interviewen Patrick Brands, eigenaar van Baar Advies. Medio 2000 maakte hij via Spaar Select kennis met de financiële dienstverlening. Nadat hij meerdere reorganisaties was doorgekomen, kwam hij begin 2009 in contact met Baar Financieel Advies. Hier is hij in 10 jaar doorgegroeid naar het management team, om vervolgens in september 2019 de leiding van het bedrijf op zich te nemen. Zo is hij vandaag de dag trotse eigenaar van het advieskantoor.
Over Baar Advies
Baar Advies is opgericht in 2004 en is doorgegroeid naar 16 medewerkers bij 3 vestigingen in Bussum, Almere en Lelystad. Bij hun ben je aan het juiste adres voor onbezorgd wonen en werken. Ze geven passend advies aan particuliere en zakelijke relaties en maken financiële consequenties inzichtelijk voor de korte en lange termijn.
Klanten helpen met breed advies
Om hun klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn, zet het kantoor in op breed advies. Dankzij hun gespecialiseerde advies over hypotheken, verzekeringen, mediation en financiële planning kunnen klanten altijd bij hun binnenlopen.
Patrick: “Iedereen maakt een paar keer in zijn of haar leven een belangrijke financiële keuze. Bij al deze levensgebeurtenissen willen wij de klant ontzorgen. We adviseren over de juiste hypotheekvorm, voorwaarden, verzekeringspakket en bijbehorende risico’s. Maar ook bij de minder leuke momenten staan we voor ze klaar.”
“Het werken in drie verschillende systemen kostte ons gewoon te veel tijd. Daarom zijn we op zoek gegaan naar één online CRM systeem dat centraal staat in ons bedrijf.”
Drie verschillende systemen
Voordat Baar Advies overstapte op de software van Faster Forward stonden klantgegevens in drie verschillende systemen. Hierdoor moesten ze veel werk dubbel doen. Gegevens werden handmatig overgetypt en e-mails werden gekopieerd om ze ergens anders op te slaan. Bovendien stonden veel gegevens op lokale servers op kantoor, waardoor thuiswerken vrijwel onmogelijk was.
Patrick: “Het werken in drie verschillende systemen kostte ons gewoon te veel tijd. Bovendien wil je ook dat je medewerkers makkelijk vanuit huis kunnen werken. Daarom zijn we op zoek gegaan naar één online CRM systeem dat centraal staat in ons bedrijf.”
Aan de slag met de software
Het was van belang dat de hypotheek- en verzekeringsportefeuille die ze de afgelopen 17 jaar hebben opgebouwd, bewaard bleef. Tijdens een dataconversie werden daarom klantgegevens, inclusief productinformatie, documenten en andere informatie overgezet naar de software van Faster Forward. Daarna, in juni 2021 gaan Patrick en zijn collega’s aan de slag met het systeem.
Patrick: “We zijn erg blij met de begeleiding van Faster Forward. Onze gegevens zijn bewaard gebleven en staan nu in het systeem. Daarnaast hebben we een uitgebreide training gehad van Jac van Oers. En ook als we nu nog vragen hebben, komen de supportmedewerkers of consultants altijd met een oplossing.”
Het kantoor van Baar Advies in Bussum
Voordelen van de software van Faster Forward
De overstap naar Faster Forward heeft een hoop rust en overzicht gecreëerd voor Baar Advies. Als we hem vragen naar de belangrijkste voordelen noemt Patrick de volgende acht.
Patrick: “Onze werkprocessen zijn echt 180 graden gedraaid. En dat op een zeer positieve manier. Met deze software hebben we alles onder één dak, veel processen zijn geautomatiseerd en we hebben veel meer informatie tot onze beschikking. Bovendien kunnen we binnengekomen prolongaties en mutaties iedere dag eenvoudig verwerken. Met dit systeem is ons werk zoveel gebruiksvriendelijker, overzichtelijker en logischer.”
Alle producten en diensten in één oogopslag
Hypotheken, verzekeringen en diensten in één klantdossier
Eenvoudig actie ondernemen op prolongaties
Overzicht van nieuwe prolongatie-berichten uit ADN en Aplaza
Klant altijd op de hoogte van hypotheekaanvraag
Automatische e-mails naar klant vanuit hypotheekworkflow
Klant persoonlijk aanspreken voor een 9+ klantbeleving
Weet precies welke klant er belt dankzij VOIP-koppeling
Communicatie altijd vastgelegd in dossier
E-mails worden automatisch in juiste dossier opgeslagen
Digitaal communiceren met klant via klantportaal
Klant heeft altijd inzicht in gegevens via persoonlijke mijn-omgeving
Personeel werkt net zo makkelijk thuis
Alleen internet nodig voor CRM in de cloud
Uitgebreide informatie voor management
Inzicht in portefeuille, zakelijke klanten en doorlopende provisies
Vooruitdenken
Tot slot vragen we Patrick naar zijn visie op de toekomst. Tijdens de coronaperiode was zijn kantoor vaak nog open omdat klanten het liefst persoonlijk langskomen. Zijn visie is dan ook dat persoonlijk advies altijd zal blijven en dat adviseurs zich hiermee kunnen onderscheiden.
Patrick: “Persoonlijk advies blijft altijd bestaan. Klanten vinden het prettig om even met hun adviseur te praten. Ook al zijn het maar een paar simpele vragen. Daarom denk ik dat over 5 à 10 jaar een intermediair nog steeds veel toegevoegde waarde heeft. Een goede adviseur onderscheidt zich door een extra stapje te zetten voor zijn klanten.
Daarnaast gaan er natuurlijk een aantal zaken zich ontwikkelen. Zo denk ik dat het gebruik van brondata nu al voor standaardsituaties kan worden gebruikt, maar dat het voor ingewikkelde hypotheekaanvragen nog moet worden doorontwikkeld. Ook zijn er steeds meer adviesgesprekken online, maar dat gaat het niet winnen van offline. 70 procent van de gesprekken blijft fysiek op kantoor.”.
Benieuwd naar de mogelijkheden van de software van Faster Forward voor uw kantoor?