Findesk koppeling
Razendsnel een hypotheekadvies berekenen via Findesk
Wat is Findesk?
Findesk is een online adviespakket van Topicus voor financieel advieskantoren. Met deze adviessoftware berekent u eenvoudig het hypotheekadvies. Dit kunt u doen bij meer dan 40 aanbieders. Door hun praktische en procesgerichte software realiseert ook u een flinke tijdbesparing. Bovendien bevat dit adviespakket een begrijpelijke en klantgerichte adviesroute.
De software van Findesk en Elements zijn gekoppeld. Dit betekent dat er in twee richtingen informatie wordt uitgewisseld. Hierdoor stuurt u vanuit Elements het dossier van de klant in een paar klikken naar de adviessoftware. Vervolgens berekent u in de adviessoftware het hypotheekadvies. Tot slot slaat u deze informatie weer op in Elements.
Hoe werkt de Findesk koppeling?
In Elements opent u het dossier van uw (potentiële) klant. Via het Findesk-tabblad selecteert u de gegevens die u wilt exporteren. Vervolgens stuurt Elements deze gegevens naar het adviespakket. In de adviessoftware vergelijkt u de hypotheekmogelijkheden en berekent u het hypotheekadvies. Wanneer u klaar bent, slaat u de hypotheekgegevens weer op in Elements. Zo is alle informatie centraal vastgelegd in het klantdossier.
1
Klantdossier controleren
Controleer de klantgegevens in Elements
2
Exporteer gewenste gegevens
In Elements geeft u aan welke gegevens u wilt exporteren
3
Bereken advies in Findesk
In de adviessoftware vergelijkt u de verschillende hypotheken
4
Sla advies op in Elements
Tot slot stuurt u het advies weer terug naar het klantdossier in Elements
5
Aanvraag wordt verstuurd via HDN
In Elements wordt de status van de hypotheekaanvraag geüpdate via HDN
Wat levert de koppeling op?
Dankzij de koppeling tussen Elements en Findesk hoeft u geen gegevens meer handmatig over te tikken. Daardoor heeft u meer tijd om te adviseren in plaats van te administreren.
Voordelen
Uitgebreid
Findesk bevat meer dan 40 aanbieders
Efficiënt
Razendsnel informatie uitwisselen
Actueel
Up-to-date rentestanden
Duidelijk
Eenvoudig in gebruik
Flexibel
Bepaal zelf welke gegevens u uitwisselt
Beschikbaar
Overal en op ieder device beschikbaar
Razendsnel hypotheken berekenen en vastleggen
Welke gegevens worden er uitgewisseld?
Naar Findesk
Standaard persoonsgegevens
Naam, adres, postcode, woonplaats en telefoonnummer gegevens (NAWT) van het dossier worden naar vanuit Elements naar het adviespakket verstuurd.
Naar Elements
HDN aanvraag
Het hypotheekadvies komt binnen in de HDN-inbox in Elements
Hypotheekgegevens
Findesk verstuurt de naam van de maatschappij, hypotheekvorm en producttype.
Documenten
Het HDN-bericht bevat, indien gewenst, ook de adviesdocumenten. Denk hierbij aan aanvraagformulieren, maximale hypotheek, financieringsopzet, hypotheeklasten, bankgarantieaanvraag en hypotheekacceptatie en toetsing.
Inkomen en pensioen
Ook alle overige gegevens, zoals inkomen en pensioen, worden in Elements opgeslagen.
Ervaar de kracht van Elements tijdens een persoonlijke demonstratie
Ontdek waarom 4000+ gebruikers u voor gingen.