Samen bouwen we aan de toekomst
Als klant van Faster Forward ben je meer dan alleen een gebruiker van Elements. We gaan namelijk een samenwerking aan om Elements te blijven verbeteren. Zo denken we graag mee met probleemstukken uit de praktijk en passen we onze software aan. Op deze manier wordt het werk voor jou, als medewerker van een financieel advieskantoor, efficiënter.
In onze blog “Achter de schermen bij Elements” hebben we al kort omschreven wat de samenwerking voor ons betekent. In deze blog vertellen we graag meer over de samenwerking met onze klanten.
De complete klantreis
In verschillende blogs hebben we de complete klantreis aangehaald. Dit is het traject waarbij je als adviseur een suspect omzet in een langdurige relatie. Bij Faster Forward werken we volgens hetzelfde principe: we houden continu contact vanaf de eerste kennismaking. Niet alleen bij het inrichten van de software-omgeving, maar ook vele jaren erna.
Vanaf het moment dat je gebruik gaat maken van Elements, zorgen we voor een geschikte introductie en begeleiding. Onze consultants doorlopen samen met de klant de eerste trainingen tot aan het daadwerkelijk gebruik maken van onze software. Vanaf hier zetten we het opleidingsproces over in een samenwerking. Een samenwerking waarbij we input verzamelen van iedere klant, groot of klein. Hierin speel ik als Customer Relations manager een grote rol.
Van uitdaging naar oplossing
Een mooi praktijkvoorbeeld was het aanpassen van het hoofdscherm. Hier heeft onze Frontend Engineer: Arnold Zoutman, in vier verschillende stappen samen met onze klanten de huidige startpagina vormgegeven.
Stappen:
- Begrijpen
- Ontwerpen & realiseren
- Testen
- Evalueren
Benieuwd hoe? Arnold vertelt het je graag in zijn blog: Van uitdaging naar oplossing.
Samen werken we aan een beter Elements
Om Elements te verbeteren, werken we samen met verschillende type klanten. Grote en kleine kantoren, hypotheek- en verzekeringskantoren en ga zo maar door. We proberen alle soorten gebruikers binnen onze software te betrekken om feedback te geven op de onderdelen die voor een bepaald type kantoor relevant zijn.
Uiteraard hoort hier wel een gevoel van betrokkenheid vanuit beide kanten bij. Samen zijn we in staat om mooie verbeteringen toe te voegen aan Elements. Hiernaast staan de vijf stappen binnen onze samenwerking met klanten weergegeven.
Het uitwerken, ontwikkelen en testen kan wel drie tot zes maanden duren. Tussen het formuleren van de vraag en het realiseren van een oplossing zit enige tijd. Het is belangrijk om verder te kijken dan enkel het probleem en na te lopen of de ontwikkeling wel een goede oplossing biedt. Zo zijn wij achter de schermen druk bezig met de functionaliteiten van de toekomst.
Alle vernieuwingen en verbeteringen worden door onze Product Owners op prioriteit gesorteerd en ingepland. Onze Product Owners brengen de wensen en behoeften in kaart. Ze leggen van iedere functie vast waarom we het ontwikkelen, hoe de functie eruit komt te zien en wat de functie precies moet kunnen. Zo weten onze developers precies wat er te doen staat voordat zij beginnen met ontwikkelen.
De 5 stappen binnen onze samenwerking met klanten
Nieuwe functionaliteit of verbetering komt op de radar te staan (vanuit eigen organisatie, partner, wetgeving of via een wens van de klant)
We vragen input van of discussiëren met klanten over het doel van de functionaliteit. Ook laten we klanten meekijken, zodat zij feedback kunnen geven op onze ideeën en uitgewerkte praktijkcases.
Hierna starten we met het ontwikkelen van de functionaliteit.
Tijdens en na het ontwikkelen testen onze eigen medewerkers de functionaliteit of verbetering intern. Ook laten we geselecteerde klanten testen waar nodig.
Wanneer de nieuwe functionaliteit of verbetering voldoet aan de vraag en goed is getest kunnen we deze lanceren. Vanaf nu zijn de aanpassingen beschikbaar voor al onze klanten.
We staan nooit stil
Als softwareontwikkelaar werken we continu aan vernieuwingen van onze software. Zo hebben we recent Elements nóg sneller gemaakt waardoor je nog efficiënter te werk kan gaan. Daarnaast hebben we het afgelopen jaar tal van nieuwe functionaliteiten toegevoegd.
Een mooi voorbeeld is de nieuwe SMART selecties en acties module. Hierin maak je als Elements gebruiker eenvoudig een selectie uit het klantbestand, waarna je hier een actie op kan uitvoeren. Zo stuur je snel een gerichte e-mail naar alle klanten met een lopende hypotheek. Ook is het bijvoorbeeld mogelijk om een sms te versturen naar klanten die op een geselecteerde dag jarig zijn. Ontdek alle mogelijkheden tijdens een demonstratie.
Niet enkel ontwikkelen maar ook verbeteren
Naast ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten is het ook noodzakelijk om huidige modules te verbeteren. Zo hebben we vorig jaar de koppeling met Office 365 verbeterd. Hiermee koppel je de Office 365 kalender met je Elements kalender, zodat in beide kalenders afspraken worden getoond. Dankzij de synchronisatie is het mogelijk dat e-mails worden opgehaald in zowel Elements als Office 365.
Ook hebben we onlangs nieuwe features toegevoegd voor het direct bekijken van relevante schademeldingen, rekening courant regelingen, teksten en nog veel meer. Bekijk alle toevoegingen in onze releasenotes.
Tot slot hebben we ook onze e-mail module verbeterd. Na lancering hebben we dankzij feedback van klanten enkele updates doorgevoerd. Zo paste we de module iedere keer een beetje aan zodat deze aansluit op iedereen zijn wensen.
We zijn trots dat we deze ontwikkelingen samen met onze klanten hebben gerealiseerd. Wat begon met een wens vanuit de klant is uiteindelijk gegroeid tot een mooi product.
Van feedback tot resultaat
Veel van onze ontwikkelen komen voort uit feedback vanuit onze klanten. Het is daarbij belangrijk om in contact te blijven met elkaar. Via onze afdelingen sales, consultancy en support staan we dagelijks in contact met de klant.
Ook wanneer een nieuwe feature niet optimaal werkt, verbeteren we deze tot een gebruiksvriendelijke functionaliteit. Door naar onze klanten te luisteren en nieuwe dingen te proberen, komen we iedere dag een stapje dichterbij de software van de toekomst.
Heb je een suggestie?
Werk je met Elements en heb je een suggestie voor één of meerdere van onze functies? Geef deze dan gerust aan ons door. Wij kijken dan of deze suggestie vaker wordt ingestuurd en hoe we dit kunnen aanpakken.
Laat het ons weten
Lees meer blogs
11 tips om tijd te besparen tijdens de werkdag
Minder tijd aan administratie en meer tijd voor leuke dingen? Ga dan snel aan de slag met onze tips om tijd te besparen tijdens de werkdag.
Zo geef je een ‘wow-gevoel’ aan jouw klanten
Relatiemanagement kost tijd – en dus geld, maar levert ontzettend veel op. André en Jeroen vertellen hoe je klanten een ‘wow-gevoel’ geeft.
Adviseurs die hun krachten verdelen, winnen de wedstrijd
Goede wielrenners en goede financieel adviseurs lijken veel op elkaar. Met een sprint win je namelijk de etappe, maar niet de competitie. Je moet je krachten verdelen en allround zijn.